lördag 10 april 2010

Fantastiska Österlen

Här kommer ett urval av bilderna som jag tog idag på vår runda. Vår trevliga lördagsutflykt började på Vendel och Ale stenar,kaffe och otroligt goda surdegsbröd.

Vi åkte vidare mot Hammenhög och stannade på gallerier på vägen dit.
På Kabusa vintage house hittade jag en ursnygg tavla av en konstnär vid namn Mats Nilsson

I Rörum var vi inne hos en fantastisk smed vid namn Berg,han gjorde finfina saker och jag gav mig själv ett örhänge i vårpresent

Jessica,Jenny och jag på Friden vid vägs slut,ja så hette det. Dags för mat och eventuellt öl eller vin.
Spettekakor att ge bort kanske
Många olika sorters öl men för mig och Jessica blev det en ljus,ekologisk och jag tror tysk öl. Jag var lite skeptisk men den gick ändå ner ganska lätt..
Fridens specialitet är stenugnsbakade pizzor med galna pålägg,här är det räkor,kräftstjärtar,avocadosås och rom som gäller. Delikat.
Hela gänget samlat
Jag köpte den här fantastiskt goda musten utan tillsatser,så god!
Sista stoppet blev i Mellby där många olika konstnärer samlade sina verk i vad som verkade vara en gammal skola. Underbara lokaler och så fina saker men jag nöjde mig med det jag redan handlat. Fler bilder kommer senare.

Inga kommentarer: