tisdag 6 april 2010

Peppning

Fantastiska Kashmir,trots oroligheter i den här provinsen så skulle jag åka tillbaka. Jag kan nästan känna doften.Min och Linas sista kväll i Delhi då jag får för mig att jag ska sy upp en hög svart kjol i sista sekunden,jag fick gå tillbaka två gånger innnan kjolen satt som den skulle. Däremot fik vi fantastiskt chai,kokat bara för oss.

Under dom dagar vi var i staden Haridiwar besökte vi bland annat en nationalpark,där sprang jag för första gången på dvärgugglor. Titta noga så ser ni denna fantastiska skapelse.
Jag har precis tagit mig uppför berget Sarangot,inte speciellt högt och enbart 3-4 timmars vandring uppåt. Nedanför ligger den pittoreska staden Pokhara som är öppning och startgrop till Himalayas underbara värld.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Underbara kort! Till Himalaya har jag alltid velat åka, bästa tiden är tydligen i Maj - precis innan nederbördssäsongen drar igång på allvar. Så än finns det tid :)

Quinoa sa...

jo...jag var ju där när nederbörden kom men jag gillar ju utmaningar;)