måndag 22 september 2008

En ny vecka och en hälsosam sådan..


Igår blev det ju inte så mycket bloggande direkt, jag låg nämligen pall i sängen till kl var 17. Helt sjukt galen lördag med M. men nu är det skärpning denna vecka! Har börjat riktigt bra idag med bra kost och en 45 min promenad på rasten, riktigt skönt. Just nu håller jag på med maten och det blir ngt så delikat som bulgur och grillad quornfile..mums. Ska ta en dag i taget den här veckan och undvika godis och sötsaker, bara dricka en kopp kaffe om dagen och inte äta mjukt bröd. Det är dags för en shape-up. Har haft en bra dag även om jag känner mig riktigt trött efter helgens strapatser. Eftersom jag arbetar som förskollärare så har vi naturligtvis planeringstid för att få verkasamheten att gå ihop.

Idag hade vi en riktigt bra sådan med barnkonferans och diskussion, det kändes så skönt att mina kollegor lyssnade och faktiskt hade mycket att säga. Vi delade upp ansvarsbarn och tog beslut pm vad som gällde angående dem. Vi skrev in grejor i kalendern och pratade om födelsedagar, det var lite av vad vi gjorde och jag känner mig nöjd för det var inte jag som kom med förslaget.

1 kommentar:

Utopia sa...

Och det var nog inte Miss Bitter heller som kom med idéen?