söndag 19 april 2009

Tiden går så fort

Familjehelg. Behöver jag säga mer? I torsdags så kom både pappa och brodern för att hämta mig efter jobbet,en rundvisning i hooden blev det. På kvällen drack vi lite vin och försökte gå igenom vad som hänt sedan vi sågs i julas. Middag blev det på Siciliana och det var sådär. En ganska tidig kväll blev det också. Vi vaknade till strålande sol och klarblå himmel,Köpenhamn stod på schemat och så blev det. Brodern hade aldrig varit där så det skulle bli spännande tyckte han. Men ingen var också att fira pappas fördelsedag. Vi stretade ströget upp och ner ett par gånger,fikade och åt italienskt till lunch. Kall öl och näsbränna;)fint. Jag hittade en underbar kjol som tyvärr var alldeles för dyr så det kunde jag bara drömma om. Väl tillbaka i Malmö blev det lite chill ilyan innan vi gick ut för attt äta igen. Film och mys på kvällen.

Klockan ringde redan 6.30 i lördags morse och vi packade in oss i bilen för att bege oss mot Målilla i Småland,där väntade farfar med en stek(han hade ju såklart glömt att jag är vegetarian sedan många år) tur att jag ahde mat med mig. Prat om gamla tider och ett försök att minnas blev det den eftermiddagen,bortbjudna på kaffe och 7 sorters kakor och tårta. Självklart sköljde jag ner det hela med samarin. På kvällen blev det tv och mer prat,imorse vaknade bror och jag i ottan och gav oss ut i den tidiga vårsolen för en promenad. Målilla sov och det var ganska kallt. Dagen har bestått av trädgårdsarbete och matlagning innan detblev dags för att åka igen.

Nu är jag hemma i Malmö och ganska trött efter en intensiv helg med far,bror och farfar. Nu är det tid för en kopp te och promenad i pildammarna med Joel och Micke. Vi ses

Inga kommentarer: