onsdag 1 april 2009

Tredje omgången

Tar det aldrig slut? Är hemma från jobbet en andra gång nu den här våren. Jag tycker att jag sköter min hälsa ganska bra,jag äter nyttigt både frukt och grönsaker varje dag och då menar jag inte isbergssallad och gurka. Jag försöker sova 8 timmar/natt,motionerar regelbundet. Jag är ute i frisk luft varje dag och jag dricker inte överdrivet mycket alkohol. Är det mitt yrke då? Barnens förkylningar borde jag egentligen vara imun mot nu men det verkar inte så. Kunde absolut inte sova inatt utan låg och pendlade in och ut i feberdrömmar. Nu verkar den ha försvunnit igen men känner mig dåsig och nyser oavbrutet. Har bestämt mig för att vila ett par dagar istället för att strunta i kroppen och gå till jobbet ändå. Hälsan först! Det värsta är väl att det är sjukt tråkigt att vara hemma och inte orka göra något. Har följt hela nyhetsmorgon nu och jag får väl ta tag i tidningen också. Vi ses.

Inga kommentarer: