onsdag 4 februari 2009

turbodag

Hej o hå äntligen dags att sitta ner en stund,idag har det gått i 120 hela dagen. Massor av barn idag,föräldrar som vill veta både det ena och det andra,modersmålsträning och temagrupper. Mitt i frukosten dyker Kinnarpsgubbarna upp med våra nya ljuddämpande bord,jaha det var väl bara att kavla upp ärmarna och visa musklerna. Hivade bord fram och tillbaka,fel på ordern så att vissa bord fattades. Ut med alla barn på gården,iskallt...var är vantarna...nej grår inte nu! Kom så springer vi. Vänta jag måste visa vart borden ska stå...hej o hå genomsvett. Tillslut fick vi äta allihopa i samma rum medan vi väntar på nya bord. Barn som ska sova och några som ska vila och några som ska hem. Pust rast! Planeringseftermiddag med hundra punkter på agendan,på med alla datorer,lamineringsapparat och samtidigt lite pappersgöra. In i barngruppen igen,o nej jag skulle ju fixa med dokumentationen med...suck. Så har det gått hela dagen. Nu ska jag fika med söta Anna och ikväll är det onsdagsmiddag på Volym...då ska jag ta mig ett glas rödtjut,det är jag värd!

Inga kommentarer: