lördag 21 mars 2009

En återblick

Sommaren 2004 då Sara och jag jobbade på Arvikafestivalen som artisttransportörer var en av de bästa. Har tänkte på den sommaren hela dagen eftersom jag idag fick ett samtal från en tjej som arbetar för just Arvikafestivalen. Hon undrade om jag var sugen på att jobba där under årets festival. Jag tror inte det men kul att få det samtalet ändå. Kommer du ihåg Sara?? Minns du hur nervös jag var när vi skulle hämta det där Isländska synthbandet på Oslos flygplats?Hur hemska de var mot oss? Vilka as...usch. Jag minns hur kallt det var i tältet och hur det lät från granntältet. Minns du Grodan?Minns du "tidigt åttiotal"?? Jag minns det och jag gör det med ett skratt. Vilken sommar,en sak är säker....jag var ingen duktig bilförare och inte du heller på den tiden. Nog om det kära vän. Våra äventyr tog inte slut där utan fortsatte sommaren 2005 med vår tripp till Thailand och genom Kambodja och Vietnam,alla möten,olyckan och glädjen. Jag måste rota fram alla korten och le. Jag undrar vad alla människorna gör nu?

Inga kommentarer: