lördag 7 mars 2009

Kyligt i luften men het atmosfär

Just hemkommen från många timmars vandrande runt i malmö. Följde med pojkarna på deras jakt efter bra foton på demonstrationen. Det har varit ganska lugnt under dagen förutom vissa grupper som naturligtvis brutit sig ur för att använda våld som medel för sina åsikter. Vi mötte upp på Stortorget för att känna av stämningen och vandrade sedan genom stan för att se tåget gå mot Pildammarna och hallen där det spelas. Sjukt mycket poliser överallt. Det började hetta till ordentligt borta vid hallen så vi stod på avstånd för atts e vad som hände. Märklig stämning i luften,en blandning av förväntan,ilska men mitt i allt en folkfest. Vilken lördag. Nu är jag hemma igen och försöker att bli varm,hade dåliga kläder på mig. Idag beställde jag skorna som jag funderat ett tag på,hittade dom på nätet för ett bra pris. Det blir nästa månads tillskott till garderoben.

Inga kommentarer: