lördag 18 oktober 2008

Allt som behövs

är en bra bok,tända ljus och tystnad. Så har min lördag sett ut hittills..mycket skönt. Har inte velat göra något annat än att ligga i sängen och ta det lugnt. Har lyssnat på Kents Rödljus II och elever från B-sidor. Längtar efter att min box ska komma hem i brevlådan. Jockes röst kan få mig till en annan planet. Smärtan och det melankoliska når mig rakt in i själen och jag känner mig aldrig så ren och naken som när jag lyssnar på hans texter. Ända sedan Kent bildades har jag fått den känslan och det är inte varje dag som de får komma fram. det krävs ett viss mod att lyssna för mig, antagligen för att jag blir helt inåtvänd om det nu finns en positiv laddning i det ordet. Nu är det sen eftermiddag och min bok närmar sig slutet, har pausat för att få spara känslan lite.

Min hjärna går på högvarv trots att kroppen ligger en halvmil efter, håller på att bestämma mig för vad jag ska göra ikväll. Vara hemma i soffan med tv och bok eller gå till ett par vänner och spela spel?? Vet inte..har ett tredje alternativ också men det känns inte riktigt rätt..det är därför jag funderar på vad jag ska göra. Det tredje alternativet skulle säkert vara helt underbart mysigt men jag vill inte att kroppen ska gå för min hjärna för de misstagen har jag begått alltför många gånger tidigare i mitt liv och så ser det inte ut nu. Oj vad orden trillar ur mig idag,lite väl djupt för den här bloggen kanske men det måste ju få komma ut någonstans så vart ska jag annars göra av det?

Hade en helt underbar kväll igår med Vännen H. Det började i vanlig ordning på Möllan som det alltid gör när vårt behov av att slå oss ihop blir starkt. Timmarna flög iväg innan jag fick inbjudan att följa med hem på pizza och vinkväll. I ett huj fick vi kasta oss på cyklarna och ta oss till affären för att ordna med dets om var kvar innna gästerna skulle komma. Det blev en superkväll och jag stortrivdes i sällskapet. Nu ska jag läsa lite till.

Inga kommentarer: