söndag 19 oktober 2008

Behov av ensamhet

Så var det söndagsmorgon igen..men en fin sådan. Kvällen igår var nykter och lugn. Träffade lite folk och var hemma igen kl 23. Låg i sängen och tittade på film och innan jag somnade så läste jag ut Åse. Vaknade pigg och utvilad kl 09.00 med en känsla av välbehag för att jag inte bestämt mig för att göra speciellt mycket idag heller. Det har verkligen funnits ett stort behov av ensamhet och eftertanke den här helgen. Har bara velat vara med mig själv och ingen annan..nyttigt. Har precis avslutat min frukost och läst tidningen tillsammans med tända ljus och en svag höstsol som letat sig in genom mitt fönster. På agendan idag står städning som första prioritet. Jag ska gå loss på djupet idag har jag tänkt så får vi se om det innebär att jag måste tvätta fönster också. Belöningen är nya Elle som jag inte köpt på mig innan av ekonomiska skäl. Om jag är duktig med min städning så får jag slå mig ner och njuta sedan, tyvärr har jag tvätten också men men det kommer kännas skönt ikväll när allt är färdigt och jag enbart kan koncentrera mig på jobbet underveckan och eventuella fikastunder.

Inga kommentarer: