fredag 14 november 2008

freeeedag

Gu vad skönt! Jobbveckan är över med en ganska smärtsam 8.30-15 dag, jag blev typ utslängd från jobbet en halvtimme tidigare än jag skulle gått. Skönt. Hade en fruktansvärd upplevelse på vägen hem. Jags kulle minsann korsa en gata med cykeln på väg hem,och bakom mig kommer en bil som i samma korsning ska svänga höger. Han som körde kunde då inte vänta på att jag körde utan skulle prompt köra samtidigt som mig och svänga vilket innebar att han med en millimeter undgick att meja ner mig där mitt i gatan. Jag blev skitarg och vände mig om samtidigt som han öppnade fönstret och skrek: Jalla Jalla för fan! Jag kunde då inte hålla mkig utan skrek jalla själv du! och hötte med näven. Då du! Föraren blir då förbannand och ska vända bilen för att köra ner mig och jag får fan skitbrått, hjärtat kom upp i 120 på nolltid och jag har inte varit så rädd någongång, inte ens när jags att på busstaket i himalaya. Så jag trampar som en dåre och bilen svänger runt, hinner precis in på cykelbanan och trampar på när jags er en lastbil stå i vägen, rädd som jag är så tänker jag aaaaaaa gångvägen,svänger snabbt in men missar det lilla hålet mellan buskarna som leder in till gångvägen och fastnar med cykeln i buskarna. Jag är ju skiträdd så jag sliter bort cykeln och hinner därifrån, blodsmak i munnen och livrädd. Jalla på dig själv gubbjävel.

Det var min eftermiddag, nu ska jag städa och sen blir det att hjälpa Matilda i lägenheten med sushi som belöning.

Inga kommentarer: