torsdag 20 november 2008

Planen

Har precis varit ute på power walk med M, som vanligt ett terapisamtal men även tankar om framtiden och hur legitimt det är att ha en plan. Hur mycket måste man bestämma? Säger vem? Det egna samvetet eller vårt samhälle? Vi hade ett ganska långt snack om det. Ramar, mål och sånt. Jag gillar att prata med M han får mig aldrig att känna mig underlägsen inte ens när vi diskuterar hård och mjukvara;) Efter tre träningsepisoder denna vecka känner jag mig nöjd, har ätit sjukt bra också...bara quinoa hahah. Ikväll blir det en gravlaxsås och dinkelpasta med råkost som tillbehör, sedan ska jag kolla på tjockisarna i du är vad du äter. Hur kan folk inte veta vad socker är?? Idag har jag föreslagit vår kock att hon ska kolla upp hur mycket av vår mat som innehåller E621 som är glutamat. Jag veta tt det finns i vissa grejer som vi ger våra barn och det är ju enligt forskning beroendeframkallande. Usch!

Har fått låna sex & the cityboxen av en mycket när och kär vän som jag aldrig skulle vilja vara utan. Den ska jag njuta av så fort tid ges. Nu mat och this is the life med Amy Mcdonald.

Inga kommentarer: