lördag 8 november 2008

middag


Vilken dag! Upp på torget med farsan i släptåg, grönsaker och fetaost ett par flirtiga ord med torgmannen så var blomkålen gratis. Till hemköp och lämna tillbaka musli som det var larver i sådana som jag redan haft i hela lyan blä. Till Lund bar det av i solskenet med pappa i släpvagnen..ja det var verkligen så eftersom han skulle stanna överallt och bara titta lite. Lunch på ett fik och mera rundtur. Sedan full fart mot malmö och ribban, måste titta på starnden och gå på bryggan och drika kaffe på kallbadhuset, hej o hå. Zlatans hus skulle beskådas precis som västra hamnen och disk uppstod naturligtvis över hur kan människor betala så mycket pengar för detta oj oj oj tycker pappa. Hem igen och sen till hemköp och handla. Pappa vill ha whisky och det ska han få oj oj jag ska oxå dricka tydligen men inte whiskey. pappa vill sova och kolla på sport, jag somnar bums.

Mat ska lagas, det blir räkgryta och pasta med vin till. Mer vin...disk igen kring privat verksamhet och statlig..bla bla och kultur och invandring och sen blir det feminism och pappa tycker jag är en rödstrumpa som vanligt. Alltid samma sak han är så sjukt okunning om maktstrukturerna som styr vårt samhälle. Vi pratar om misshandel och kvinnor som inte går när män slår , jag blir arg och halsar vin ur flaskan, filippa k klibbar mot ryggen och rosorna på kinden är ett sant faktum. pappa kommer in på mina tatueringar och bla bla pratar om vad och hur det ska vara. Nu är det lugnt igen och vi har ätit ska gå en väng i parken och titta på ljusen, sedan ska vi möta Helen och hinka vin.

Inga kommentarer: