onsdag 28 januari 2009

Allt i allo

Det är verkligen mitt namn,idag har jag varit kock,köksa,mattant eller vad vi nu benämner den som lagar mat. Har styrt med kastruller,grytor och bleck hela dagen lång. Det blev lasagne både för veg och ickeveggisar. Jag ska minsann vara där imorgon också och då ska det kokas soppa och göras blåbärspaj. Känner mig nöjd med dagen eftersom jag även hann med att planera en hel del under eftermiddagen,sorterat material och fixat med album och bilder till barnen. Helen och jag har precis gått tillsammans hem och det var så skönt att få dels ventilera dagen men också röra på sig ordentligt. Det känns i benen nu när jag varit igång sedan i söndags med både promenader och träning,gött. Ikväll blir det middag med det vanlig gänget och det är "På besök" som gäller,har aldrig varit där så det ska bli riktigt nice,har mest hört att det ska vara bra priser och god öl.

Inga kommentarer: