onsdag 7 januari 2009

Sköna Göteborg

Har sedan ett par dagar spenderat min tid i Göteborg, det har varit otroligt mysigt såhär långt. Jag har ju inte så lång tid kvar,åker redan i morgon. Kom hit i söndags och följde med H för att beskåda ett visst djur som plötsligt flyttat in i hans lägenhet. Träffade L och M senare på kvällen och avnjöt middag tillsammans. I måndags skulle de andra jobba så jag tog vagnen(min gamla 1a) till stan för att njuta lite. Träffa de Magnus som jag inte sett sedan augusti 2007 och nu är han pappa till lilla Edith som var helt underbar. Vi pratade länge om hur det var när vi hängde och sprang runt på diverse spelningar. Vi rörde oss mest på Andra Långgatan,runt Järntorget och i Majorna på den tiden. Mycket trevlig att prata gamla minnen även om vi båda två förändrat oss sedan dess och inte så lite heller. Han var sig lika annars,det mest förändrade var väl så klart Edith och att han faktiskt gått med på att besöka n öppen förskola som i grunden är kristen kristen. På eftermiddagen tog jag det lugnt här i Härlanda och på kvällen besökte jag Hisingen och åt en god middag tillsammans med H, L och M. En mycket nöjsam kväll. Jag var nöjd i allafall,) 

Idag ska jag ta mig in till stan igen, måste handla en julklapp samt besöka några shabby chicbutiker som jag kollat upp,funderar även på att ta mig till Haga och besöka lite vintagebutiker. Jga vet att min gamla kollektivvän S sitter på KTB just denna dag så det kanske blir en lunch också. Kvällen vet jag inte mycket om än mer än att jag tror den kommer innehålla bollsport.

Inga kommentarer: