söndag 11 januari 2009

Nu är det dags för verklighet igen

Tillbaka i malmö efter en veckas semester...ingen solsemester men ack så bra ändå. Har inte haft tillgång till internet.. de senaste dagarna så jag får ju göra en rejäl uppdatering. Lämnade ett snöigt Göteborg i torsdags för att ta mig uppåt landet och närmare bestämt Södermanland och Eskilstuna. Det är en ganska grå och tråkig stad men det finns iallafall ett område som heter Hagnesta hill och där bor min far. Eftersom han arbetar sent så var det bara att traska från stationen och ner till 21 som köpcentret heter där han jobbar. Tog en sväng inom butiken där hans fru är butikschef och fick mig en varm kram. Kvällen blev lugn och mysig med god mat och utbyte av info om vad som hänt sedan vi senast sågs.

Klockan ringde redan 7 i fredags,tidigt tidigt. Jag hade bestämt mig för att ta en buss till metropolen Flen som även kallas violstaden för er som inte vet. Vad kan man säga om Flen då...ja inte mycket. Det är en gammal bruksstad och där står tiden still. Flen ligger inte så långt från Katrineholm som nog enbart är känt för att vara födelseort för Göran Persson. Inte lång från Flen ligger statsministerns sommarställe..det kan man ju känna till om man vill.
I Flen bor min mormor och morfar så därför åkte jag dit. Trevligt ovh lite långsamt...tog bussen tillbaka redan kl 15. Köpte lite vin till kvällen middag och åkte hem till pappa igen.

Inga kommentarer: