torsdag 8 januari 2009

Känn ingen sorg för mig Göteborg

Passande överskrift va? Vaknade upp till ett snöigt Göteborg. Inte mycket men i alllafall vitt. Kunde inte sova i natt, det måste ha varit månen. Tittade på klockan ända fram till 03. När Lotta väckte mig för en avskedskram vid 7 tiden så var jag praktisk taget omänsklig. Somnade om och vaknade vid 10.30. Nu håller jag på och fixar inför min tågresa som ska ta mig till Södermanland och Eskilstuna. Pappa och M jobbar naturligtvis så jag får väl roa mig med att sitta i personalrummet till kassan är inslagen kan jag tro.

Känns lite sorgligt att lämna Göteborg, jag trivs så otroligt bra i denna underbart backiga stad. Det är lätt att se mig här framöver igen. Trivdes väldigt bra här under mina studieår och skulle med all säkerhet göra det igen. En mindre stad än Malmö är inte att tänka på. Jag älskar att vara anonym samtidigt vill jag ha koll på allt omkring. Lämnar Gbg för den här gången full av glädje och mysiga minnen som jag gärna vill återuppleva snart. Vi ses i norr.

Inga kommentarer: